Birçok alanda yepyeni değişimler ve oluşumlar yaşadığımız bu çağda, eğitim anlayışı da hızla değişmektedir. Bu sebeple her alanda olduğu gibi eğitim alanında yapılan çalışmalar çeşitlilik kazanmıştır. Eğitim kurumları bu değişim sürecinde farklı alanlara yönelmiştir. Bu alanların başında da çocuk doğasına uygun ve derse olumlu katkıları olması sebebiyle oyun ve etkinliklerle ders gelmektedir. Etkinliklerin eğitime katkısı tartışılmaz bir gerçektir. Etkinliklerle din eğitimi konusunda etkili ve kolay ulaşılabilir bir çalışmaya ihtiyaç duyulmaktadır.
İGEDER bünyesinde geliştirilen Bir Din Bir projesi, öğrencilerin Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinde öğrendiklerini, gördüklerini oyunla deneyimlemesi ve pekiştirmesi gerektiği bilinci ile geliştirilmiş bir projedir.
Din eğitiminin önemli amaçlarından biri de öğrenilen bilginin tatbik ediliyor olmasıdır. Bu proje ile öğrenci, oyun esnasında gerçek yaşama benzer oyun sahnelerini zihninde canlandırır. Bu sayede öğrenci, farklı birçok olay ve sorunu ortaya koymayı ve o sorunu çözmek için kararlar vermeyi deneyimler.
Çeşitli öğrenme ortamları için hazırlanan “Bir Din Bir” projesi, 4. sınıftan 8. sınıfa kadar olan Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerini kapsamaktadır. Bu beş sınıfın her birinde beş ünite olmakla birlikte toplamda yirmi beş ünite mevcuttur. Bu proje ile 25 ünitenin her biri için bir oyun tavsiyesinde bulunulmuştur. Bu oyunlar, öğrencilere hem sosyal ve doğal bir ortam hazırlamakta hem de öğrencilerin konuyu daha iyi öğrenmesini sağlamaktadır. Bu oyunların nasıl ve hangi malzemeler oynanacağı proje içerisinde detaylıca anlatılmıştır.
“Öğrenci öğretmenini ne kadar severse dersi de o kadar sever.” anlayışından hareketle, öğretmenlerin kendini ve dersini sevdirebileceği içerikler oluşturulmuştur. Toplamda 25 oyundan oluşan bu bölüm “Çıtır Çerez Oyunlar” olarak isimlendirilmiştir. 25 adet kazanım merkezli ve 25 adet çıtır çerez oyundan oluşan “Bir Din Bir” projesi toplamda 50 oyun içermektedir.